четвъртък, 26 ноември 2015 г.

The Mean Girls TAG

Стана така, че ноември се превърна в доста неактивен месец за мен, що се отнася до блога. Писане, непрестанни домашни и изпитвания ме накараха да си взема почивка от редовното писане на постове тук. Но за да разнообразя скуката и да възвърна лека-полека обичайния ритъм преди един от любимите ми месеци - декември, и декемврийското месечно предизвикателство, реших да направя The Mean girls Tag, в който бях тагната от Гери (Nightingale's princess), благодаря за което! На свой ред няма да тагна никого - струва ми се, че вече или всеки го е правил, или е бил споменат. Ако греша, то се чувствайте поканени от мен!

1. Името на кой герой произнасяте грешно?
На Лизел Мемингер от "Крадецът на книги". Името ѝ е привидно лесно, но съм почти убедена, че слагам ударението на грешно място.

2. Кой герой бихте искали да поставите в друг свят от друга книга/поредица?
Всички твърдят, че Селена Сардотиен от "Стъкленият трон" е изключително силна героиня, и аз в никакъв случай не го оспорвам, но ми би се искало да видя тази воля за оцеляване и остър ум на часовниковата арена на Игрите на глада. 

3. Повторение! Повторение! При коя книга сте почувствали dejavu от друга книга?
Повечето YA книги в днешно време. Не мога да отрека, че в "Червена кралица" имаше много вече познати моменти, но не тя е най-яркият пример, който бих дала тук, а "Подборът" от Али Конди. Обстановка, идея, развитие, край... Банален утопичен роман.

4. Коя книга ви е дала противоположни на представата за „женската сила” чувства?
Поредицата "Лукс" и в частност "Обсидиан". Обичам книгите на Арментраут, обичам и Деймън и Кейти, но в никакъв случай не отричам, че героинята е безхарактерна. 

5. При кой герой сте искали да издадете одобрителни възгласи, докато сте чели книгата?
Има изключително много такива персонажи. Катнис от "Игрите на глада" на много места в трилогията, Джулиет от "Разбий ме", особено при избора между Ейрън и Адам, Клеър от "Друговремец", Джейкъб от "Домът на мис Перигрин за чудати деца", и така нататък.

6. Колко време обикновено прекарвате в книжарницата?
Приятелите ми винаги се шегуват с мен, че ако видя книжарница, целият ни ден е загубен. Но истината е, че поради липса на време напоследък, освен, че не посещавам книжарници много често, не се и задържам много вътре. Обикновено карам по направление в отделите с моите любими книги, хвърлям поглед на чуждестранните издания, вися над новите такива и след не повече от десет минути продължавам към следващата дестинация. 

7. На кой герой ще му се наложи да има ограничителна заповед от вас, ако беше истински?
Мейвън от "Червена кралица". Нямам думи да опиша колко много обичам този персонаж, но и колко го мразя заради това, което е. За това ще му се наложи да притежава такава, защото едновременно искам да го убия и да си го прибера вкъщи, за да го гушкам. Също на Каол от "Стъкленият трон" няма да му е излишна една. И Фор от "Дивергенти".

8. При коя популярна книга/поредица сте били предпазливи, когато сте я чели?
"Скъпоценни камъни" от Керстин Гир. Когато започнах да я чета имаше много разногласия и противоположни мнения не само в българското, но и в световното буук общество, заради което не я зачетох с крайно високи надежди - исках да съм извън драмата, но имайки в предвид мнението на хората, които уважавам и на които вярвам. И трите книги, обаче, ми харесаха много. 

9. Всички обичаме Реджина Джордж. Назовете злодей, който обичате да мразите?
Ейрън от "Разбий ме", макар и да не се проявява като такъв през повечето време, (Спойлер!) Мейвън от "Алена кралица", нито един от двамата не се появява за пръв път в този таг.

10. Вашите любими родители от книга?
Родителите на Лола от "Звезди за Лола", излишно е да обяснявам защо.

11. Коя книга бихте искали да популяризирате?
Искам повече хора да знаях и да прочетат "Нощният цирк" от Ерин Моргенстърн, защото е страшно интересна, магическа и увлекателна, едно от любимите ми тазгодишни четива. Несъмнено и "Сняг вали", особено през зимата - време е да я прочетете. Колекция от три разказа е, един от които на Джон Грийн (най-скучният според мен). 

12. Опишете перфектния за вас персонаж, за когото искате да четете?
Независимо дали мъж или жена, за мен е най-важно да има добре изграден, непоклатим през повечето време характер, здрави връзки с хората около себе си и способността да ги цени и поддържа, чувство за хумор и самоирония. Адекватни реакции и идеи за изход във всяка ситуация, безкористност. 

13. Какво правите когато някоя книга силно ви разтърси емоционално?
Първо замерям стената с нея. Не бих наранила книга, но установих, че по този начин изкарвам гнева си най-качествено. А ако не подейства - говоря на най-близкия до мен човек няколко часа, тръшкам се и досаждам. После пак се връщам към четенето.

14. Остроумните отговори на кой герой бихте искали да притежавате за себе си?
Кенджи от "Разбий ме" (втора и трета книга, всъщност, в първата въобще не го харесвах), Пърси от "Пърси Джаксън" и Магнус от "Магнус Чейс и Боговете на Асгард". 

15. Назовете случай, в който решението на някой герой ви е накарало да завъртите очи.
Повечето решения на персонажите от "Под игото" в края на романа ме накараха бясно да въртя очи. Също и това на Америка Сингър от "Изборът" в края на последната книга. Не по-назад в този списък е Трис от "Дивергенти" в "Предани". 

1 коментар: