вторник, 7 април 2015 г.

The (non)Ultimate Book TAG

Опитвах се за доведа таговете в блога до минимум, но видях, че Ана ме е тагнала да направя The (non)Ultimate Book tag, така че... благодаря, Ана, изглежда супер забавно и ще го направя с огромно удоволствие!

Правила на тага:
1. Поставете тези правила.
2. Публикувайте снимка на любимата си корица от книга.
3. Отговорете на въпросите от по-долу.
4. Тагнете няколко души, които също да им отговорят.
5. Отидете в техния блог/туитър и им кажете, че сте ги тагнали.
6. Уверете се, че сте казали на човека, който ви е тагнал, че вече сте взели участие.

I

II
1. Какво четете в момента?
В момента чета "Робинзон Крузо" за втори път, макар че в goodreads отбелязах, че в момента съм на "Разнищи ме". 

2. Имате ли някаква идея какво ще четете, щом я завършите?
Да, "Ранищи ме". Или "Живота, какъвто го познавахме", и без това не мога да избера никога между двете. 

3. Кои 5 книги сте искали винаги да прочетете, но не са били в кръга ви?
"Сирена" (ако се брои, защото стои на рафта ми от две или три години и все още не съм я прочела), "Ангел с часовников механизъм" на Касандра Клеър (всеки път я подминавам в книжарницата със жален поглед, но никога не съм стигала до купуване, защото винаги има друго нещо, от което се нуждая), "Сянка и кост" на Лий Бардуго, "Стъкленият трон" от Сара Дж. Маас (макар че съвсем скоро няма да е за този пост, в момента се взирам в красивото ми копие) и "Джейн Еър". 

4. Какви списания имате във вашата стая/салон точно сега?
Върху гардероба имам огромна кутия със списания "Браво", събирани през последните около 5 години, също няколко броя на Joy и Cosmo.

5. Коя е най-лошата книга, която сте чели?
Аз съм от онези хора, които винаги намират по нещо добро в абсолютно всичко, също и в книгите, за това рядко оставам разочарована. Но мисля, че най-лошата, за която се сещам в момента, е "Подборът" на Али Конди. 

6. Коя книга изглежда наистина популярна, но не ви харесва?
Макар и да съм прочела само две книги от поредицата ще кажа "Реликвите на смъртните". Изглежда, че всички харесват тези книги, но докато четях "Град от пепел" чаках до последните петдесет страници да се случи нещо, което да ме развълнува, ала единственото, което се случи, бе яростта. Въпреки това някой ден ще завърша поредицата. 

7. Коя е книгата, която винаги препоръчвате на останалите?
Винаги препоръчвам "Шепот" на Изабел Абеди, може би защото бе една от малкото книги, които в "четенето-не-е-интересно" ми период ме завладяха. Помня, че не млъкнах и разказах на всичките си приятели по няколко пъти сюжета. Винаги препоръчвам и "Граф Монте Кристо" (и ги предупреждавам, че ако прочетат адаптираната версия ще престана да им говоря). 

8. Кои са трите ти любими поеми?
Не мисля, че има такива. 

9. Къде обикновено купувате книгите си?
Най-често ги купувам от "Ректората" (или книжарницата в подлеза на университета) или Ориндж в The mall. Макар че една огромна част от колекцията ми идва директно от Сиела в Мол София. И сезонното изложение в НДК. 


10. Къде обикновено четете книги?

Обикновено чета на ръба на леглото, така че колената ми да са на пода, а горната част на тялото подпряна на матрака. Също така на самото легло и на дивана в кухнята (с качени върху масата крака).


11. Когато бяхте малки, имахте ли някакви специфични навици за четене?

Когато бях малка обикновено четяхме вечер. Първоначално родителите ми четяха детски книжки, но когато се научих и аз се редувахме тримата. 
Въпреки това предпочитах да съм навън с децата и да играя на гоненица, криеница и дама, вместо да чета. А ме погледнете сега. 

12. Кое е последното нещо, което оставяте до половината нощ за четене, защото книгата е

толкова хубава, че не може да я оставите?
Добре е, че не само аз не схващам въпроса, формулиран по този начин (нервен смях). За това да речем, че е "Коя е последната книга, която ви държа будни до посред нощ, защото бе/е толкова добра, че не можахте да я оставите?". Ако приемем, че това е въпросът, то моят отговор е "Хари Потър и Даровете на смъртта". Четох я до към два, но след това седях още час-два, за да осъзная каква развалина съм и как за един месец психическото ми състояние се разби. 


13. Били ли сте някога при четенето на книги "фалшиви"?

Ако се отнася за оценяването на книгата - абсолютно да. Има книги, които съм оценявала много по-високо, от колкото ми се иска, само защото всички ги харесват. Доста глупаво решение от моя страна. 


14. Някога купували ли сте книга само защото ви е харесала корицата?

Да, определено. Например "Изборът", нямах идея за какво става въпрос, не знаех какво е хорското мнение, купих я само защото корицата е невероятно красива. Хубавото в случая е, че след това книгата наистина ми хареса.


15. Коя беше любимата ви книга, когато бяхте дете?

Аз все още съм дете, но ще се върна в доста по-ранните си години и ще кажа онази поредица "Книжки за гората". Около 30 малки книжки, страшно тънки и с красиви картинки. Трябва да се броят. Още помня голяма част от тях (а нашите твърдят, че на 2-3 годинки съм знаела наизуст една).


16. Коя книга промени живота ви?

Всяка книга, която съм чела, е променила живота ми мъничко. Ако не, то значи не е изпълнила правилно задачата си.


17. Кой е любимия ви откъс от книга?

"... Стана, Дъмбълдор също се изправи и двамата дълго се гледаха очи в очи.
- Накрая ми кажете... - рече Хари - това тук истинско ли е? Или се случва вътре в главата ми?
Дъмбълдор го озари с усмивка и гласът му прозвуча в ушите на Хари силен и ясен, макар че ярката мъгла отново се спусна и замъгли силуета му.
- Разбира се, че се случва вътре в главата ти, Хари, но защо, да му се не види, това да означава, че не е истинско?"



18. Кои са петте ви любими автора?
Маркъс Зюсак, Александър Дюма, Дж. К. Роулинг, Стефъни Пъркинс, Лейни Тейлър.


19. Книга, за която никой не е чувал, но трябва да се прочете?

"Никой не е чувал" е пресилено, но трябва да се обърне малко повече внимание на "Пепел" от Илса Бик и "Кралици на красотата" от Либа Брей.


20. За кои 3 книги сте "евангелист"?

"Дивергенти", "Граф Монте Кристо" и "Хари Потър". (Да се престорим, че горе пише и "поредици".)


21. Кои са любимите ви книги от автора за първи път?

Повечето книги, които притежавам, всъщност.


22. Коя е любимата ви класическа книга?

"Граф Монте Кристо" и "Бел Ами" (въпреки че много обичам да я храня и да споря с всички за Жорж. Аз всъщност споря и за двете книги).

III
Още веднъж благодарности на Ана за тага. На свой ред тагвам Гери, Victen и Илияна. Надявам се да направите тага!

Няма коментари:

Публикуване на коментар